نوشته شده توسط : ناصر

              Image result for botanist        

گیاه شناسی، علم نیز نامیده می شود گیاهی (ها) و یا زیست شناسی گیاهی، علم زندگی گیاهی و شاخه ای از زیست شناسی است. گیاه شناسی یا کارخانه دانشمند یک دانشمند که متخصص در این زمینه مطالعه است.

اصطلاح "گیاه شناسی" می آید از کلمه یونانی باستان βοτάνη (botanē) به معنی "مراتع"، "علف"، و یا "علوفه"؛ βοτάνη به نوبه خود مشتق شده از βόσκειν (boskein)، "به غذا" یا "به چراندن" است. [1] [2] [3] به طور سنتی، گیاه شناسی نیز شامل مطالعه قارچ ها و جلبک های از mycologists و phycologists به ترتیب، با مطالعه از این سه گروه از موجودات زنده باقی مانده در حوزه مورد علاقه از کنگره بین المللی گیاه شناسی. امروزه، گیاه شناسان مطالعه حدود 400،000 گونه از موجودات زنده [4] که برخی از 260،000 گونه های گیاهان آوندی و در مورد 248،000 گیاهان گلدار. [5] و بعد از کشت - - گیاه شناسی در دوران ماقبل تاریخ به عنوان گیاهان دارویی با تلاش انسان های اولیه برای شناسایی سرچشمه خوراکی، دارویی و گیاهان سمی، و آن را یکی از قدیمی ترین شاخه از علم است. باغ مسهل قرون وسطی، اغلب به صومعه متصل است، شامل گیاهان از اهمیت پزشکی است.

آنها از اولین پیشگامان باغ گیاه شناسی متصل به دانشگاه ها، از 1540s به بعد به وجود آوردند. یکی از اولین باغ گیاه شناسی پادوا بود. این باغ تسهیل مطالعه علمی از گیاهان است. تلاش به فروشگاه و توصیف مجموعه های خود را آغاز طبقه بندی بوته، و در سال 1753 به سیستم علمی از کارل لینه که در استفاده در این روز باقی مانده است. در قرن 19th و 20th باشد، تکنیک های جدید برای مطالعه از گیاهان، از جمله روش های میکروسکوپ نوری و تصویربرداری سلول زنده، میکروسکوپ الکترونی، تجزیه و تحلیل از تعداد کروموزوم، شیمی گیاهی و ساختار و عملکرد آنزیم ها و پروتئین های دیگر توسعه داده شد. در دو دهه گذشته از قرن 20th، گیاه شناسان بهره برداری از تکنیک های تحلیل ژنتیک مولکولی، از جمله ژنومیکس و پروتئومیکس و توالی های DNA به طبقه بندی گیاهان با دقت بیشتری.
کلمات کلیدی مرتبط: استخدام بازاریاب تهران , درآمد یک ساندویچ زن کرمانشاه یک شیفت کار , استخدام نظافتچی تهران , ریخته گر گرگان مسلط به زبان آلمانی , آگهی استخدام فروشنده , سایت منشی مدیرعامل در منطقه 2 با پورسانت بالا , کارمند آژانس مسافرتی , شغل تایپیست در میدان سپاه اکازیون , استخدام راننده تهران , منطقه 4 تعمیرکار ماشین مخصوص پزشکان ,



:: برچسب‌ها: استخدام نظافتچی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناصر

معرفي رشته گياه پزشکي:

در سال 1302هجري خورشيدي پي آن با تاسيس مدرسه فلاحت آموزش حشره شناسي و دفع آفات را استاد دکتر جلال افشار از سال 1306آغاز واقع افشار ، پايه گذار حشره شناسي ودفع آفات وبه بيان امروزين ، بنيانگذار گياه پزشکي در ايران است همين طور آموزش کشاورزي با سرعتي چشم گير راه خود را باز نمود .عنوان رشته تحصيلي کشاورزي گرايش گياهپزشکي داراي گرايش هاي بيمارشناسي گياهي، حشره شناسي کشاورزي و علفهاي هرز در مقطع ارشد وگرايش هاي قارچ شناسي ، ويروس شناسي، نماتد شناسي گياهي،حشره شناسي وکنه شناسي در مقطع دکتري است.

Image result for ‫گیاه پزشک‬‎

گرايش هاي مرتبط با رشته دانش گياهپزشکي که تا چندي پيش در ايران با نام دفع آفات نباتي شناخته ميشد شاخه اي جديد دانش بشري در جهان وترکيبي از علوم گوناگون است که آن را در کشورهاي غربي با نام (phytomedicine)و(plant medicine)وبيشتر (plant protection)برابرنهاده حفظ نباتات مي شناسد .در مقايسه پزشکي ،پزشکي گياهان وگياه پزشک ، پزشک گياهان ومعالج آفات و بيماريهاي گياهي وگياهان خواسته(علفهاي هرز) است. آفات کشاورزي را مي توان از بزرگترين دشمنان انسان به شمار آورد .اين آفات که شامل حشرات ،وموجودات ذره بيني ، علفهاي هرز ونرم تنان، جوندگان وپرندگان است با خسارت زدن به بخش هاي گوناگون گياه هاي گياهي ، بخش مهمي از مواد غذايي انسان را از بين برده و زيان عمده اي به اقتصاد کشور وارد مي کنند . با سموم فراوردهاي کشاورزي جهان طي مراحل کاشت ، داشت وبرداشت در اثر آفات وبيماريهاي وعلفهاي هرز گوناگون ميرود که اين معنا تا حدودي اهميت دانش گياهپزشکي رانشان ميدهد، دانشي که آفات وعوامل بيماري زاي را مطالعه وبررسي مي کند واصول وروشهاي مديريت خسارت اين عوامل را ارائه مي نمايد .وظايف ومسئوليت ها وفرهنگ هاي فارسي از جمله فرهنگ معين ، گياهپزشک را به معناي پزشکي که گياهان دارويي به درمان بيماريهاي مي پردازد ، آمده است که با آنچه امروزه مورد نظر است تفاوت اساسي دارد .لذا گياه پزشک را نبايد داروشناس ومتخصص به شمار آورد.يک کارشناس (pharmacologist)گياهان دارويي ( Diagnosis)گياه پزشکي به شناخت وتشخيص (Expert) شامل (biotic agent) علمي ودقيق عوامل زيان آور زنده آفات ، بيماريها وعلفهاي هرز ، وعوامل غير زنده عوامل موثر بر رشد ونمو وهمه گيري آنها، Abiotic agent)) عوارض(Etiology)ونيز سبب شدن(Epidemiology)بيماري ها به شيوه هاي اصولي ونوين مديريت آنها مي پردازد . در واقع هدف اساسي گياه پزشک ميزان خسارت کمي وکيفي عوامل خسارت زاي کشاورزي ( آفات، بيماريهاي کياهي ،علفهاي هرز ) وتامين توليدات گياهي است.

به طور جزيي تر ، مي توان اهداف علم گياهپزشکي را به صورت زير بيان نمود:

1- تلاش در جهت کاهش منطقي ومصرف بهينه آفت کش هاي کشاورزي

2- جلوگيري از هدر رفت منابع مالي محدودو کاهش هزينه تولي

3-افزايش سطح فرهنگ عمومي کشاورزان نسبت به عوامل زيان آور گياهي وشيوهاي مدرن

4- جلوگيري از تخريب منابع آب،خاک وگياهان در اثر کاربرد بي رويه آفت کش هاي کشاورزي

5- جلوگيري از پيدايش زيان آور جديد يا مقاوم نسبت به آفت کش ها به موزات پيشرفت علوم زستي وفناوري روز آمد، دانش گياه پردازش آخرين دستاوردهاي وبهره ميگيرد ودر زمينه موفولوژي ، فيزيولوژي ، رفتارشناسي، اکولوژي ، نوسانات جمعيت و... آفات وسبب شناسي ، واگيري وساير مسائل مربوط به بيماريهاي گياهي به پيشرفت هاي مهمي دست يافته .
کلمات کلیدی مرتبط: استخدام گرافیست تهران , ریخته گر زاهدان مسلط به زبان انگلیسی , استخدام نظافتچی تهران , مربی زبان بابل دو شیفت کار , آگهی استخدام روانپزشک , فیلمبردار حسن آباد با حقوق و مزایای عالی , تعمیرکار لوازم خانگی , لوله کش منطقه نوزده خیلی عالی , مدیر خرید و تدارکات , روانشناس در منطقه 8 ,



:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ناصر

 

 

وظایف متخصص گیاه پزشکی:

تشخیص و شناسایی آفات وعوامل بیماری زای گیاهان زراعی، باغی، زینتی، جنگلی، مرتعی و فرآورده های گیاهی استفاده از روش ها و مواد مناسب برای دفع آفات و رفع بیماری ها نگهداری و معالجه گیاهان اعم‌ از گیاهان‌ زراعی‌، زینتی‌ و درختان‌ میوه‌ سمپاشی‌ در مراحل‌ مختلف‌ رشد و نگهداری‌ از گیاه‌ برخی از وظایف و مسئولیت های دیگر یک گیاه پزشک عبارتند از: مسئله یابی گیاه پزشکی و علوم وابسته از طریق مراجعه و بازدید از مزارع، باغ ها، انبار و سیلوهای کشور تحقیق و پژوهش در زمینه زیست شناسی و فیزیولوژی عوامل زیان‌آور محصولات کشاورزی (زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی) در سطوح آزمایشگاهی، استانی، منطقه ای و ملی اجرای پژوهش های بنیادین گیاه پزشکی کشور با تأکید بر بهره‌گیری از روشهای نوین (بیوتکنولوژی) و همچنین آن دسته از پژوهش هایی که مؤسسات تک محصولی (مانند مؤسسه تحقیقات پنبه، مؤسسه تحقیقات پسته، مؤسسه تحقیقات خرما و...) و همچنین مؤسسه تحقیقات دیم در زمینه آنها فعالیتی ندارند جمع آوری، شناسایی و رده بندی جامعه جانوران و رُستنی های ایران و بررسی تنوع زیستی آنها تحقیق در زمینه شناسایی، زیست شناسی، کارایی و تکثیر عوامل مفید جهت مبارزه بیولوژیکی علیه آفات و نگهداری منابع ژنتیکی آنها تحقیق در زمینه شناخت، فرمولاسیون، تأثیر و باقیمانده سموم کشاورزی و تکنیک های گوناگون سم پاشی و آزمایش سموم جدید تحقیق در زمینه شناخت، زیست شناسی، بوم شناسی و عصاره گیری از گیاهان برای استفاده در زمینه کنترل عوامل زیان آو
کلمات کلیدی مرتبط: استخدام بازاریاب تهران , شغل آشپز در کامرانیه , استخدام حسابدار تهران , ریخته گر در منطقه یک , کارگر ماهر ساختمانی , کار در منزل در شاهرود , استخدام مهندس عمران , آگهی استخدام آشپز منطقه دوازده , ریخته گری و مواد , درآمد یک تکنیسین استان مرکزی ,



:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مهر 1394 | نظرات ()